63 results
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 82-3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 82-92 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
„Dzieci w sieci dobrych manier” jest przewodnikiem po internetowym życiu, przeznaczonym dla dzieci w wieku 9-12 lat. W przystępny i zabawny sposób zgłębia tajniki etykiety w sieci, zajmując się kulturą wpisów na portalach społecznościowych, blogach oraz użytkowaniem smartfonów i tabletów. Porusza temat cyberprzemocy i bezpieczeństwa w Internecie. Dzięki uprzejmości Fundacji Dzieci Niczyje książka zawiera wzór umowy pomiędzy rodzicem a dzieckiem, określającej zasady korzystania z Internetu przez dziecko. [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Oddział dla dzieci
There are copies available to loan: sygn. 39 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 050+070 (1 egz.)
E-book
In basket
Efektywność, jako immanentny atrybut ludzkiego działania, w warunkach zmieniających się paradygmatów zarządzania organizacjami pozostaje od stuleci przedmiotem ożywionego zainteresowania. Niektórzy sugerują, że mamy do czynienia wręcz z „terrorem efektywności”1. J.G. March i R.I. Sutton podkreślają, że dociekania dotyczące natury, pomiaru i oceny efektywności w naukach o organizacji należą do najbardziej intensywnych2. Wynika to zapewne z pojemności i wielowymiarowego charakteru kategorii efektywności, a także z możliwości ciągłej poprawy relacji pomiędzy uzyskanymi wynikami a nakładami koniecznymi do ich osiągnięcia. Powszechność zainteresowania efektywnością wynika także ze statusu imperatywu odnoszącego się do wszystkich poziomów gospodarowania (makro, mezo, mikro), do zarówno krótkiego (operacyjnego), jak i strategicznego horyzontu działania, do różnego rodzaju działań, obszarów funkcjonalnych w poszczególnych sektorach (tj. w ramach organizacji komercyjnych, publicznych i non-profit). Jednocześnie chodzi o efektywność rozumianą jako zdolność do wzrostu i rozwoju (efektywność dynamiczną nawiązującą do teorii zdolności dynamicznych) i tą, która jest skoncentrowana na unikaniu marnotrawstwa poszczególnych zasobów i ich optymalnej alokacji (efektywność statyczna nawiązującą do teorii zasobowej)3. Pojawianie się nowych zjawisk, dynamika ich rozprzestrzeniania się i coraz większa rola w procesach gospodarowania (choćby takich jak struktury sieciowe, rynki kapitałowe, relacje społeczne) powodują otwieranie się nowych pól badawczych, zachęcając do poszukiwania odpowiedzi na pytania dotyczące istoty, uwarunkowań, narzędzi do pomiaru i dezyderatów do kształtowania pożądanej efektywności działania w wymiarze indywidualnym i zespołowym. Jeśli weźmiemy pod uwagę to, że osiąganie efektywności jest podstawą naturalnego dążenia organizacji do sukcesu, a z drugiej strony − że kluczowe dla osiągania tej efektywności są zdolność do przezwyciężania sprzeczności organizacyjnych (ambiwalencji) oraz tworzenie warunków do wzajemnego dopasowania poszczególnych elementów organizacji, tj. zapewnienie ich spójności, pojawia się (w ramach aplikacyjności badań) zapotrzebowanie na formułowanie zaleceń, w jaki sposób tę efektywność osiągać w warunkach obecnego tempa zmian, turbulencji otoczenia i hiperkonkurencji. Powyższe przesłanki spowodowały pojawienie się − jako kontynuacja problematyki efektywności4 − kolejnego zbioru artykułów prezentujących rozważania teoretyczne oraz wyniki badań empirycznych. W imieniu redaktorów pragniemy podziękować Autorom za udział w dyskursie naukowym oraz wszystkim pleno titulo Recenzentom za przygotowanie recenzji, czym wydatnie przyczynili się do podniesienia poziomu merytorycznego niniejszego opracowania.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Opis wg okł. U góry okł.: Ing oraz onet.pl i nasza-klasa.pl prezentują.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
In basket
W niniejszym opracowaniu podjęty został problem rozwoju mediów i komunikowania masowego w Europie. Tytuł opracowania – „Europa multimedialna” – odnosi się do wielości mediów, które dzisiejszym Europejczykom dostarczają informacji i rozrywki, pomagają zrozumieć otaczającą ich, złożoną rzeczywistość itd. Multimedialność to jednak przede wszystkim zastany etap rozwoju mediów. Procesy komunikowania masowego przebiegają bowiem według następującego schematu: stadium elitarne – stadium popularyzacji – stadium specjalizacji – stadium multimedialne. Dziś mamy właśnie do czynienia ze stadium multimedialnym, przynajmniej gdy chodzi o kontynent europejski i inne rozwinięte regiony świata. Istota i objawy multimedialności, widoczne na tak zwanym Starym Kontynencie, przedstawione są właśnie w niniejszym opracowaniu. Książka składa się z dwóch rozdziałów: w pierwszym mowa jest o rozwoju prasy drukowanej, a więc najbardziej tradycyjnego spośród tradycyjnych mediów, zaś w drugim – o mediach elektronicznych, Internecie, koncernach multimedialnych i europejskiej sferze publicznej. Dochodzi tu zatem do zderzenia tradycji z nowoczesnością, historii ze współczesnością, prasy drukowanej z nowymi mediami elektronicznymi. Obszernym dodatkiem do rozdziału pierwszego jest Case study 1 – analiza treści trzech regionalnych dzienników hiszpańskich (katalońskiego „Avui”, baskijskiego „El Correo” oraz galicyjskiego „La Voz de Galicia”), ukazująca ich rolę w kształtowaniu nowoczesnych regionalizmów w odniesieniu do współczesności hiszpańskiej i europejskiej. Dodatkiem zaś do drugiego rozdziału jest Case study 2 – analiza rynków telewizyjnych państw Unii Europejskiej w epoce cyfryzacji i multimedialności. Skoro dochodzi w tym opracowaniu do zderzenia tradycji z nowoczesnością, to także forma powinna być konsensusem między tradycją a nowoczesnością. Stąd właśnie dwie wersje książki: tradycyjna – drukowana, dostępna głównie w bibliotekach naukowych, przede wszystkim uniwersyteckich, oraz nowoczesna – elektroniczna (e-book), dostępna w Internecie. To, co łączy te dwie wersje, to darmowy dostęp – oto kolejny z objawów (czy też wymogów) nowoczesności na koniec pierwszej dekady XXI wieku! Radosław Sajna
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja darmowa
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Publikacja opisuje zmiany związane z transformacją cyfrową zachodzące w obszarze funkcjonowania rynku, produkcji, konsumpcji, pracy i państwa nowej generacji z perspektywy ekonomii i socjologii. Wychodząc od określenia „przemysł 4.0”, obejmującego sztuczną inteligencję, Big Data, Internet Rzeczy, algorytmizację, automatyzację, komunikowanie się maszyn i in. autorki przybliżają główne obszary gospodarki cyfrowej: rynek 4.0, produkcję 4.0, konsumpcję 4.0, globalizację 4.0, a także państwo 4.0. Omawiają specyfikę nowego, sieciowego (nielinearnego) modelu biznesowego. Zwracają uwagę na wpływ procesów platformizacji i automatyzacji na konsumpcję i rynek pracy oraz na zmiany zachodzące w sposobie funkcjonowania państwa w wyniku wdrażania nowych technologii. Podkreślają również znaczenie nowych technologii, a zwłaszcza nowych modeli biznesowych, dla procesów globalizacji, głównie w jej wymiarze gospodarczym. Każdy z rozdziałów kończy się krótkim podsumowaniem omawiającym ewolucję opisywanego obszaru od poziomu 1.0, odpowiadającego pierwszej rewolucji technologicznej i przemysłowej, do poziomu 4.0, wyłaniającego się w rezultacie dokonującej się właśnie czwartej rewolucji. Znakomite źródło wiedzy na temat transformacji cyfrowej, związanych z nią korzyści i zagrożeń. Książka adresowana do badaczy, decydentów, przedsiębiorców, pracowników, edukatorów i konsumentów. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The publication describes the changes related to digital transformation in the functioning of the markets, production, consumption, work and the new generation state from the perspective of economics and sociology. Starting with the definition of “industry 4.0”, which encompasses artificial intelligence, Big Data, the Internet of Things, advanced algorithms, automatization and machine to machine communication, the authors outline the main fields of digital industry. They discuss the specificity of the new network business model and emphasise the influence of platformization and automatization on consumption and the job market and on changes in the functioning of states, resulting from the implementation of new technologies. They also underline the importance of new technologies in globalisation processes.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Movie
DVD
In basket
Happy end / reżyseria, scenariusz Michael Haneke. - Warszawa : Gutek Film, [2018]. - 1 dysk optyczny (DVD) (104 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Oryginalny film wyprodukowano w 2017 r.
Kilka dni z życia bogatej mieszczańskiej rodziny. Dni, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety. Kilka dni, które zakończą się... happy endem? Pod najbardziej ironicznym z tytułów w dorobku Hanekego kryje się jeden z najbardziej intrygujących filmów twórcy - szokujący, a jednocześnie zaskakująco zabawny. Michael Haneke bierze pod lupę najgłębiej skrywane emocje i to, jak Internet, którego używamy do komunikacji ze światem, niepostrzeżenie zmienia nasze życie intymne i relacje z najbliższymi. Z jednej strony "Happy End" to zbiór ikonicznych motywów pojawiających się w filmach Hanekego (międzypokoleniowy konflikt, dysfunkcyjna rodzina, przemoc, władza technologii). Z drugiej zaś - diagnoza stanu społeczeństwa. [gutekfilm.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia multimedialna
There are copies available to loan: sygn. Film (1 egz.)
E-book
In basket
We have the pleasure to present to you the next issue of Business Informatics, focusing on a specific area of IT systems application which is sport. In particular, our attention is paid to using ICT systems to manage and control organization systems of sport clubs, to manage organization processes of training camps, participation in competitions, as well as the organization and leading of trainings. Majority of studies are financed from the grant “Academic Sports Association Platform” (PeAZS), being a tool of monitoring training, organizational and financial processes of the institutions realizing the ACSS program. The first paper presents assumptions and functionalities of the information-communication system called the e-AZS Platform (PeAZS), the purpose of which was to provide the authorities of the AZS-AWF club of Wrocław with a tool enabling them to integrate the flow of information between the authorities of the sports club, coaches, contestants and the widely understood environment of the sports club (sports unions, sponsors, etc.). The second paper describes a computer aided system for designing sport training. It is important to underline that this system fully identifies all of the factors having influence over the effectiveness of a training process. The system relates to quantifiable disciplines, such as athletics, but the authors expect the development of this system to cover unquantifiable disciplines, such as combative sports, too. The third paper describes and explains the usage of IT and electronic tools to register behaviours when playing volleyball, based on the example of Plus Liga. The fourth paper describes new Internet communication technologies, basing on the example of Polish sports organizations. In particular, popular forms of Internet communication (NICT) were described, while pointing to the need of improvement of the competences relating to the use of NICT. In the fifth paper the authors investigate the issue of the valuation of sports clubs’ intangible assets, with the use of new media. It is shown that media value, created by the new media (social media), may be an indirect element possibly deciding on the value of a club and particular subjects participating in it. A practical example of this type of a valuation process (assessment of the value of an event, a club, a player) is Pentagon Research – a company which has been dealing with these issues for many years now. The sixth paper presents the possibility of using the e-learning solutions in sports organizations. The authors highlight the need to widen communication channels in the processes of sports learning, and present, in a systematic manner, the implications of solutions relating to electronic development and building of knowledge repositories. The seventh paper describes the functioning of fitness clubs, so popular nowadays all around Poland. They require the application of modern IT tools in client management. The article describes the basic functions and modules used to manage data, allowing for the improvement of communications processes with the clients of a fitness club. The eighth paper describes theoretical indications of the possibilities to develop an integrated management system for the needs of sports organizations. It has been suggested that the development of such system should be based on the concept of business social responsibility. An important added value of this concept is the thesis on the need of cross-sectoral integration, giving rise to the development of a system engaging private and public subjects, which may, in turn, favour the improvement of the relationships between the subjects functioning in these sectors. The ninth, and final, paper of this issue of Business Informatics is research on designing strategies for managing the relationship with clients with the use of broadly understood ICT tools. It is worth mentioning here that the research was carried out basing on the example of a global sports organization – Pure Jatomi. As a consequence, the authors describe ICT tools in the context of the p (...)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Informatyka ekonomiczna to ceniona w świecie akademicka dziedzina badań, edukacji i zastosowań o interdyscyplinarnym charakterze. W wielu krajach stanowi dyscyplinę naukową zajmującą się zastosowaniami informatyki w organizacjach gospodarczych oraz administracyjnych. To ugruntowany obszar wiedzy o uznanych, stale modyfikowanych podstawach teoretyczno-metodologicznych, rozwijanych na licznych międzynarodowych konferencjach naukowych oraz w czasopismach naukowych. W książce zawarto przegląd najważniejszych i aktualnych zagadnień teoretycznych (m.in. takie obszary jak: technologie teleinformatyczne, bezpieczeństwo systemów informatycznych, oprogramowanie, testowanie, inżynieria komputerów, Scrum, bazy danych, Big Data, systemy ERP, CRM, BI i WFM, zarządzanie wiedzą, e-biznes, Internet Rzeczy), poszerzony o część praktyczną, zawierającą opisy, charakterystykę i ocenę wybranych zastosowań informatyki ekonomicznej. Publikacja jest dziełem krajowych i zagranicznych pracowników akademickich oraz praktyków – ekspertów IE i IT. To wartościowe źródło wiedzy zarówno dla specjalistów informatyki ekonomicznej, środowiska akademickiego, zespołów pracowników firm informatycznych, jak i dla wszystkich zainteresowanych tą szybko rozwijającą się dziedziną. W książce zaprezentowano następujące obszary wiedzy: Teoretyczne podstawy informatyki ekonomicznej Technologie teleinformatyczne i bezpieczeństwo systemów informatycznych Algorytmikę, programowanie komputerów, testowanie i inżynierię oprogramowania Tworzenie systemów informatycznych Systemy informatyczne zarządzania, w tym ERP, CRM, BI, WFM Gospodarkę cyfrową Ekonomiczne, prawne i etyczne aspekty informatyki ekonomicznej Praktyczne przykłady zastosowań informatyki ekonomicznej
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Internet. Czas się bać / Wojciech Orliński. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2013. - 286, [2] s. ; 22 cm.
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
Internet i biblioteka / Zdzisław Dobrowolski. - Warszawa : Wydawnictwo SBP, 1998. - 153 s. ; 21 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 27)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. Mag. D. (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 004 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again